Koncept projektu na GVID
Program Erasmus+ umožňuje mezinárodní výjezdy a podporuje mezinárodní spolupráci. Přináší inovace do vzdělávání a v účastnících podporuje všeobecný rozvoj dovedností. Zpřístupňuje žákům, učitelům a dalším zaměstnancům školy nenahraditelné zkušenosti ze zahraničí a pomáhá jim navázat cenné mezinárodní spolupráce. Naše škola v lednu 2024 získala akreditaci, která nám umožní v rámci projektu Erasmus+ získávat finanční prostředky pro aktivity mezinárodní spolupráce až do konce roku 2027.
Toto období bude rozděleno do jednotlivých projektů následovně:
1. 6. 2024 – 31. 8. 2025: předpokládaná délka 1,5 roku s možností prodloužení na 24 měsíců
1. 6. 2025 – 31. 8. 2026: předpokládaná délka 1,5 roku s možností prodloužení na 24 měsíců
1. 6. 2026 – 31. 8. 2027: předpokládaná délka 1,5 roku s možností prodloužení na 24 měsíců
Výzvy, které chceme na GVID prostřednictvím ERASMU+ řešit:
Rozvoj jazykových dovedností pedagogů nutných pro mezinárodní spolupráci, která může přinést do školy nové podněty
Zvýšení kapacity školy k organizaci mobilit a přijetí žáků/učitelů partnerských škol
Podpořit osobnostní rozvoj a navyšování odbornosti pedagogů
Zachycení nových trendů a moderních technologií
Načerpat inspiraci ke změně formy výuky, aby byla interaktivní, aktuální a motivující pro studenty, např. používat metody projektové výuky, metody pro podporu kreativního učení, kritického myšlení a digitálních kompetencí.
Implementaci metody CLIL
Zjistit jak se v jiných zemích hodnotí, motivuje a jakých výsledků dosahují v jiných zemích vrstevníci našich žáků
Čerpat ze zkušeností z jiných škol v zahraničí, jak se žáky pracovat, aby byli konkurenceschopní při přijímacím řízení na vysoké školy v zahraničí a na evropském trhu práce
Identifikovat oblasti, kde se škola potřebuje rozvíjet
Vybavit naše studenty dovednostmi, které potřebují k úspěšnému zvládání neznámých situací, k pochopení a přijetí jiných kultur a k rozvoji osobní a profesní flexibility v neustále se měnícím světě. Chceme na základě vlastních osobních zkušeností podporovat jejich sebevědomí, samostatnost a flexibilitu projevující se schopností adekvátním způsobem reagovat na změny, kterým jsou vystaveni.
Pro koho jsou aktivity v rámci projektu Erasmus+ určené?
žáky v rámci skupinových a krátkodobých mobilit bez omezení věku, na dlouhodobé mobility mohou vyjíždět žáci 15+
zaměstnance školy
Jaké aktivity budou na GVID v rámci ERASMU+ organizovány?
pro žáky:
skupinové mobility žáků (2 až 30 dní) - žáci s učiteli vyjíždějí na partnerskou školu, většinou se jedná o práci na společném projektu s partnerskou školou a je ideální ji kombinovat s on-line přípravou předcházející této návštěvě
krátkodobé vzdělávací mobility (10 až 29 dní) - žáci navštěvují výuku na partnerské škole
dlouhodobé vzdělávací mobility (30 až 365 dní) - žáci navštěvují výuku na partnerské škole , jedná se o individuální aktivitu, vyjíždět mohou pouze žáci 15+ a zůstávají v zahraničí bez českého učitele
pro zaměstnance školy:
kurzy a odborná školení (2 až 30 dnů) - jazykové a metodické kurzy, finanční podpora v rámci jednoho projektového období je na učitele max. 800 EUR
stínování na pracovišti „jobshadowing“ (2 až 60 dnů) - učitel jede na partnerskou školu a účastní se výuky formou náslechu
aktivity Studentského parlamentu:
Studentský parlament bude ve spolupráci s koordiátorem projektu a vedením školy organizovat výjezdy, které si kladou za cíl otevřít prostor pro sdílení a výměnu zkušeností v oblasti školní samosprávy mezi žáky naší školy a z jiných škol v zahraničí. Ze studentského parlamentu budou vyjíždět zletilí žáci a další vybraní žáci. Bude se jednat o skupinové mobility o délce max. 10 dní. Se žáky bude vyjíždět i jeden pedagog jako dohled.
aktivity školního sboru Mladí madrigalisté:
V rámci skupinových mobilit bude na partnerské školy do zahraničí vyjíždět i školní sbor. Cílem této aktivity je skrze spolupráci se školními sbory zahraničních škol vytvářet, jiným způsobem než v předchozích cílech, příležitosti pro mezinárodní spolupráci. Studenti tak budou moci poznat jiné hudební styly a porozumět jiným kulturám a tradicím. Motivace této aktivity je „Hudba jako pojítko mezi kulturami a příležitost pro spolupráci“.
další aktivity:
hostující odborníci (2 až 60 dnů) - chceme do školy pozvat odborníky, kteří by nám pomohli zavést nové metody do výuky, přinesli do školy nové impulsy a inspiraci např. sbor si může pozvat odborníka ze zahraničí, který je provede soustředěním
hostující studenti a čerství absolventi učitelství (10 až 365 dnů) - do školy chceme pozvat studenty ze zahraničních vysokých škol, kteří by k nám do školy vyjeli v rámci svého ERASMU a podíleli se na výuce cizích jazyků v tandemu s našimi učiteli
přípravné návštěvy - před výjezdem žáků na krátkodobé i dlouhodobé mobility někdo ze zástupců školy navštíví partnerskou školu, aby zjistil, do jakého prostředí budeme žáky vysílat
Každá aktivita organizovaná na GVID v rámci projektu ERASMU+ splňuje následující kritéria:
ochrana zdraví a bezpečnosti účastníků
informovanost a transparentnost při výběru účastníků
podpora žáků s omezenými příležitostmi a možnostmi
na mobility cestujeme udržitelnou přepravou (vlak, autobus, spolujízda), v případě letecké přepravy budeme offsetovat uhlíkovou stopu příspěvkem
podporujeme digitalizaci - sdílení a komunikace probíhá elektronickou formou, abychom minimalizovali tisk, podporujeme používání moderních technologií a přinášení nových znalostí z oboru informačních technologií do školy
výstupy z aktivit budou sdílené v rámci tříd, předmětových komisí a integrovány do praxe učitele či školního prostředí
podporujeme spolupráci v rámci českých škol i se školami v zahraničí, šířit povědomí o programu ERASMUS+ a aktivně se účastnit ERASMUS DAYS