MOTIVAČNÍ DOPIS A KRITÉRIA VÝBĚRU

Náležitosti motivačního dopisu

○ vypracován v českém jazyce – rozsah max 1 strana A4,

○ obsahuje motivaci žáka v českém jazyce (např. vlastní vzdělávací cíle a očekávání, důvod zájmu,, očekávaný vliv na vlastní rozvoj a studium na naší škole, ...),

○ obsahuje návrh aktivit pro sdílení vlastních zkušeností z pobytu na zahraniční škole se spolužáky a veřejností (např. rodiči, žáky jiných škol),

○ obsahuje shrnutí motivace v anglickém/německém jazyce (podle toho v jakém jazyce žák preferuje, aby výuka probíhala) – rozsah cca 1 odstavec,

○ obsahuje popis přínosných aktivit pro školu, které žák realizoval nebo se na nich podílel – rozsah, období, přínos škole a uvedení učitele, který na tuto aktivitu dohlížel nebo ji vedl,

○ obsahuje popis (pokud existují) omezených příležitostí na straně žáka nebo jeho rodiny,

○ bude odevzdán do kanceláře školy (vytištěný a podepsaný žákem).

Průběh hodnocení a kritéria:

● 1. kolo (formativní)

- motivační dopis žáka společně posoudí ředitel školy, koordinátor projektu Erasmus+, třídní učitel žáka a vyučující cizího jazyka,

- do druhého kola postupují žádosti, které získají doporučující stanovisko alespoň tří z uvedených hodnotitelů.

● 2. kolo (sumativní)

- každé žádosti budou přiděleny body (max. 100), na základě kterých bude sestaveno pořadí uchazečů o aktivitu,

- množství a míra přínosu aktivit žáka pro školu – max. 60 b.,

- studijní výsledky žáka v předchozích dvou hodnocených obdobích (pololetích) na vysvědčení – max. 10 b.,

- motivovanost žáka – záměr studia, cíle a jak jich chce dosáhnout, sdílení apod. – max. 30 b.