○ vypracován v českém jazyce – rozsah max 1 strana A4,
○ obsahuje motivaci žáka v českém jazyce (např. vlastní vzdělávací cíle a očekávání, důvod zájmu,, očekávaný vliv na vlastní rozvoj a studium na naší škole, ...),
○ obsahuje návrh aktivit pro sdílení vlastních zkušeností z pobytu na zahraniční škole se spolužáky a veřejností (např. rodiči, žáky jiných škol),
○ obsahuje shrnutí motivace v anglickém/německém jazyce (podle toho v jakém jazyce žák preferuje, aby výuka probíhala) – rozsah cca 1 odstavec,
○ obsahuje popis přínosných aktivit pro školu, které žák realizoval nebo se na nich podílel – rozsah, období, přínos škole a uvedení učitele, který na tuto aktivitu dohlížel nebo ji vedl,
○ obsahuje popis (pokud existují) omezených příležitostí na straně žáka nebo jeho rodiny,
○ bude odevzdán do kanceláře školy (vytištěný a podepsaný žákem).
● 1. kolo (formativní)
- motivační dopis žáka společně posoudí ředitel školy, koordinátor projektu Erasmus+, třídní učitel žáka a vyučující cizího jazyka,
- do druhého kola postupují žádosti, které získají doporučující stanovisko alespoň tří z uvedených hodnotitelů.
● 2. kolo (sumativní)
- každé žádosti budou přiděleny body (max. 100), na základě kterých bude sestaveno pořadí uchazečů o aktivitu,
- množství a míra přínosu aktivit žáka pro školu – max. 60 b.,
- studijní výsledky žáka v předchozích dvou hodnocených obdobích (pololetích) na vysvědčení – max. 10 b.,
- motivovanost žáka – záměr studia, cíle a jak jich chce dosáhnout, sdílení apod. – max. 30 b.